Arazide bana mısın demiyor! Ford Ranger Raptor: O, vahşi bir yırtıcı…
Ranger’ın arazi için geliştirilen modeli Raptor; 2.0 litre 500 Nm Tork motor değeri, Ford Performance ekibi tarafından geliştirilen süspansiyon sistemi ile arazide ‘bana mısın’ demiyor. Kaslı yapısıyla trafikte fazlasıyla dikkat çeken model, modifiye edilmemiş, âdeta yeniden doğmuş…

Bu haftaki test konuğumuz Ford’un Pick-up segmentindeki güçlü oyuncusu Ranger’ın araziye uygun hale getirilmiş olan ‘Raptor’ modeli oldu. Markanın efsanesi F150’den ilham alınarak geliştirilen Raptor (yırtıcı) arazide tabiri caizse şov yapıyor. Peki bu canavar Ranger’dan hangi özellikleriyle ayrılıyor? Öncelikle ön panjurda büyük harflerle yazılmış bir FORD yazısı görüyorsunuz. Ön ve arka tamponun standart modele göre daha şişkin ve büyük olduğu göze çarpıyor. Geniş çamurluklar aracı daha kaslı gösteriyor. Yan basamaklarla heybeti tamamlanmış Raptor’un, Ranger’a göre daha yüksek bir yapısı bulunuyor. Kendine özgün arazi lastikleri ile de bu yükseklik dengelenmiş…
ÜST DÜZEY SÜSPANSİYON
DOĞAL ORTAMINDA DENEDİK
Bugüne kadar arazide test ettiğim en yetenekli pick-up diyebilirim. Raptor, Ranger’a göre bambaşka bir duruma evirilmiş. Rakiplerinde görmeye alıştığımız ve ‘evolation’ konseptiyle piyasaya sürülen modeller yalnızca göze hitap eden detaylarla ve farklı seçenekleriyle karşımıza çıkıyordu. Ancak Ford mühendisleri Raptor’u teknik açıdan da fazlasıyla doyurmuşlar. Araçtaki süspansiyon sistemi, motor değerleri, sürüş modları ve teknolojik özellikleri araziye en uygun hâle getirilmiş.
F150 DNA’SI BULUNUYOR
Markanın efsane modeli F 150’nin DNA’larından yola çıkılarak üretilen Raptor, tam bir arazi canavarı. Kısacası bir Pick-up’tan daha fazlası diyebiliriz. Yeni nesil 2 litre Ford EcoBlue dizel motor ile sunulan yeni Ranger Raptor, 213 PS ve 500 Nm torku ile benzersiz bir sürüş deneyimi sunuyor. Özellikle 10 ileri otomatik şanzımanı, motor ile harika bir birliktelik oluşturuyor.