FİRMANDEX'E HOŞGELDİNİZ!

İmam-hatiplerin kurucusu Celaleddin Ökten anıldı

ÖNDER İmam Hatipliler Derneği ve İstanbul İmam Hatip Liseliler Derneği İSTİMDER ortaklığında düzenlenen “M.Celaleddin Ökten’i Anma Paneli” gerçekleşti. Panelde, Türkiye’nin dini, ilmi, kültürel ve sosyal hayatında önemli yeri olan imam-hatip okullarının kurulması fikrinin ilk sahibi olan Celal Hoca’nın hayatına çeşitli boyutlarıyla değinildi.

İmam-hatiplerin kurucusu Celaleddin Ökten anıldı

Türkiye’de imam-hatip okullarının kurulmasına öncülük eden Prof. Dr. Celaleddin Ökten, ÖNDER ve İSTİMDER işbirliği ile gerçekleştirilen program ile anıldı. ÖNDER Genel Başkanı Halit Bekiroğlu ve Yazar Hüseyin Yorulmaz’ın konuşmacı olduğu panelin moderatörlüğünü ÖNDER Genel Başkan Yardımcısı-Yazar Demet Tezcan yaptı.

İmam hatip öğrencilerinin ve eğitimcilerin katılım gösterdiği panel, M.Celalleddin Ökten’in hayatının anlatıldığı belgesel gösterimi ile başladı.

Belgeselin ardından programın açılış konuşmasını yapan İSTİMDER Başkanı Habip Bozkurt, 1951 yılında ilk imam hatip okulu olan İstanbul İmam Hatip Lisesi’nin temelini atan Celal Hoca’nın açtığı yolda istikamet üzere yürümeye gayret ettiklerini ifade ederek sözlerine başladı. İmam hatiplerin geçmişte yaşadığı zorluklara ve engellemelere değinen Bozkurt, “Günümüzde artık imam hatiplinin gasp edilmiş özgürlükleri değil, kazanılmış hakları vardır. Bu hakları ve imkânları müdafaa etmek en büyük görevlerimizdendir.” dedi.

“Celal Hoca’nın emanetini ileriye taşımalıyız”

Panelin ilk konuşmasını gerçekleştiren ÖNDER Genel Başkanı Halit Bekiroğlu, ilim ve öğrenmenin önemine değinerek sözlerine başladı. İslam dünyasının 2-3 asırlık dönemde yaşadığı bir takım sıkıntıların çıkış kapısı olan imam hatip modelinin önemine vurgu yapan Bekiroğlu, “Celal Hoca’yı sadece o günün şartlarıyla değil, bugünden bakarak da anlamalıyız. Eğer anlamaya çalışırsak, yeni neler katabileceğimizi daha iyi idrak ederiz diye düşünüyorum. Celal Hoca’yı başarıya götüren en önemli şeylerin başında aşkı, heyecanı, kararlılığı geliyor. Celal Hocalarımızın bize bıraktığı imam hatip modeli, İslam dünyası için çok kıymetli bir model. Bize bıraktıkları bu emaneti, bugünün şartlarında yeniden masaya yatırarak, geliştirerek, bir şeyler katarak devam ettirmemiz gerektiğini düşünüyorum.” dedi. Celal Hoca’nın çok yönlü bir kişi olduğuna değinen Bekiroğlu, “Hem şahsımız hem imam hatip gençliği için büyük mesajlar alıyoruz kendisinden. Meselelere çok yönlü bakan, ilmiyle, irfanıyla, hafızlığıyla, aile reisliğiyle, öğretmenliği ve idareciliğiyle çok yönlü bir insandı. Kendisinden pek çok noktada örnekler alabiliriz.

Panele Prof. Dr. Mahmut Celaleddin Ökten’in oğlu Prof. Dr. Sadettin Ökten de katıldı.

İmam Hatip’lere üst düzey proje

Milli Eğitim Bakanlığı, Anadolu İmam Hatip Liselerinde “Proje Okul” ile bir ilke imza atacak. Din Öğretimi Genel Müdürlüğü’ne bağlı belirlenen Anadolu İmam Hatip Liselerinde, Fen ve Sosyal Bilimler, Yabancı Dil, Klasik Sanatlar ve Musıki projeleri gelecek eğitim öğretim yılında uygulanacak.4 DİLDE EĞİTİM VERİLECEK25 Anadolu İmam Hatip Lisesinde yabancı dil projesi uygulanacak. Arapça, İngilizce, Almanca ve İspanyolca dillerinde eğitim verilecek. Öğrenciler hazırlık sınıfında öğrendikleri dilleri pekiştirmek amacıyla Amerika, İngiltere, Kanada’ya gönderilecek.FEN LİSESİ MÜFREDATIYaklaşık 34 Anadolu İmam Hatip Lisesinde Fen ve Sosyal bilimler projesi, gelecek eğitim öğretim döneminde başlayacak. Bu okullarda fen liselerinin ve sosyal bilimler liselerinin haftalık ders çizelgeleri aynen uygulanacak.KLASİK SANAT VE MUSİKİ2016-2017 eğitim öğretim yılında Üsküdar Hakkı Demir Anadolu İmam Hatip Lisesinde, “Klasik Sanatlar ve Musıki Projesi” uygulanacak. Ebru, hat ve dini musıki eğitimi verilecek.Uzman kişilerle yakın temasProje okullar, üniversitelerle protokol yapacak, bu kapsamda danışman akademisyen belirlenecek, öğrenciler, danışman öğretmen gözetiminde okumalar yapacak, AB Projelerine katılacak, bilim olimpiyatlarını takip edecek. Sosyal, kültürel,sportif faaliyetler yapılacak, yüzme havuzu, kapalı spor salonu, z-kütüphane gibi üst düzey imkan sunulacak. Alanında uzman kişiler seminer verecek. Bakan, milletvekili, vali, kaymakamlarla kariyergünleri düzenlenecek.

“Bir Neslin Öncüsü Celal Hoca” kitabının yazarı Hüseyin Yorulmaz ise kitabı yazdığı süreçte Celal Hoca’ya dair en ilgi çekici anılarını anlattı. Celal Hoca’nın imam hatiplerin açılmasında büyük rolü olduğuna değinen Yorulmaz, “O dönemin en önemli 3 saç ayağından biridir, Celal Hoca. İmam hatip okullarının açılmasında dönemin Başbakanı Adnan Menderes, Maarif Bakanı Tevfik İleri ve Celaleddin Ökten’in büyük katkısı vardı.” Şeklinde konuştu. Celal Hoca’nın tuttuğunu koparan bir insan olduğunu belirten Yorulmaz, daha sonraki dönemlerde yaşamış olsaydı Celaleddin Ökten’in çok daha büyük işlere imza atacağına inandığını ifade etti.

“İmam Hatip modeli bir itirazdır”

Merhum Celaleddin Ökten’in oğlu Prof.Dr. Sadettin Ökten ise yaptığı konuşmada Celal Hoca’yı bir baba ve aile reisi olarak anlattı. Celal Hoca’nın İslam Medeniyeti’nin yetiştirdiği bir Osmanlı insanı olduğunu ifade eden Ökten, onun Cumhuriyet Aydınlanması’na inanmadığının da altını çizdi. Celal Hoca’nın söylenmemesi gereken şeyleri söyleyerek bugünlere ışık tuttuğunu da belirten Ökten, “İmam hatip modeli, seküler zihniyetin ortaya koyduğu seküler ittifaka karşı bir itirazdır. Sadece itiraz değil bir alternatiftir. Celal Hoca, Arapça eğitim veren bir lise açma isteğiyle Maarif Bakanlığı ile görüştü. Gerekçesi de şöyleydi: Fransızca, Almanca, İngilizce eğitim veren kolejler var. Ben niye Arapça eğitim veren bir lise açmayayım.” Maarif Bakanlığı’nın reddetmesinin ardından geçen süreçte Celal Hoca’nın verdiği mücadeleye de değinen Sadettin Ökten, babasının sohbetlerinin malayani olmadığını ve evde huzurlu bir ortamları olduklarını anlattı. Celal Hoca’nın şakayı sevdiğini ancak latife yaptığını hiçbir zaman bu latifenin alaya dönüşmediğini de söyleyen Ökten, “Celal Hoca’nın cebinde çok parası yoktu ama her zaman huzuru vardı.” şeklinde konuştu.

Konuşmacılara yöneltilen soruların cevaplanmasının ardından katılımcılar fuaye alanında Celaleddin Ökten’in fotoğraflarından oluşan sergiyi gezdiler.

Anma programının ardından katılımcılar Prof. Dr. Mahmut Celaleddin Ökten’in fotoğraflarından oluşan sergiyi gezdi.

FETÖ’nün okulu Uluslararası İmam Hatip Lisesi oldu

15 Temmuz’da gerçekleştirilen darbe girişiminin ardından ilan edilen OHAL ile birlikte Sivas’ta FETÖ’ye ait olan Sultan Murat Eğitim Kurumları’na el konuldu. Okulun bulunduğu kampüse 15 Temmuz Şehitler Kampüsü adı verilirken, kampüsün içerisinde bulunan okullardan biri Uluslararası İmam Hatip Lisesi’ne dönüştürüldü. Uluslararası İmam Hatip Anadolu Lisesi’ne ise 15 Temmuz’da Şehitler Köprüsü’nde köprüyü trafiğe kapatan askerlerin açtığı ateş sonucu şehit olan 27 yaşındaki inşaat işçisi Recep Gündüz’ün adı verildi. Türkiye’de 7 tane olan ve 8’incisi Sivas’ta açılan Uluslararası İmam Hatip Lisesi’nde Türk öğrenciler ile birlikte yabancı öğrenciler 4 yıl boyunca eğitim görecek.Yurt dışından öğrenci gelecekİl Milli Eğitim Müdürü Mustafa Altınsoy yaptığı açıklamada, “Ülkemiz 15 Temmuz sürecinden geçti. Bu süreci hepimiz yaşadık. Bu sürecin sonucunda gelişen bazı şeyler sonucunda Milli Eğitim Bakanlığı gerekli tedbirleri aldı. Bu kapsamda 657 sayılı Kanun Hükmünde Kararname ile Fethullahçı Terör Örgütü diye tanımlanan örgütün okullarına el konuldu. Bu okullardan birisi de Sultan Murat Eğitim Kurumlarıydı. Bu okula bakanlığımızın istemiş olduğu şekilde gelip sayımını yaparak devir aldık. Bu okullarımız milletin parasıyla yapılmıştı. Milletten toplanan paralarla yapılmıştı. Milletin çocuklarına hizmet vermek üzere organize edildi. Biz bu kampüse ismini 15 Temmuz Şehitler Kampüsü adını verdik. Burada üç tane okul açacağız. Bu okullardan birisi Uluslararası İmam Hatip Lisesi olacak. 15 Temmuz gecesi Boğaziçi Köprüsü’nde şehit olan Recep Gündüz’ün ismini verdik. Uluslararası İmam Hatip’i Sivas’a kazandırmış olduk. Bu imam hatipte yabancı öğrenciler, Türk öğrencilerle beraber eğitim görecekler. Yurt dışından gelen yaklaşık 40 ile 60 arasında bir öğrenci olacak ve 68’de Türk öğrenci kabul edeceğiz. Bu Uluslararası İmam Hatip’in eğitim psikolojisi, pedagojisi ve şehrimize kazandırdıkları çok önemli. Burada Türk ve yabancı öğrenciler birlikte eğitim göreceklerinden yabancı öğrenciler Türk kültürünü öğrenecek, Türkçe öğrenecek ve gitmiş olduğu ülkelerde de bizim elçimiz olacak. Türk öğrencilerde onlarla beraber yabancı dil eğitimi alarak onlarla konuşarak yabancı dilini geliştirecek” dedi.”İmam hatiplerde gerçek dini eğitimi vereceğiz”Gerçek dini eğitim verilecekİmam hatip okullardan gerçek dini eğitimlerinin verileceğini belirten Altınsoy, “Gerçek dini eğitim verilmeyince dini eğitim böyle sözde cemaatlere, sözde örgütlere kalıyor. Onun içinde bakanlığımız ve devletimiz bunların panzehiri olan imam hatiplerin sayısının artırılması için gerekli tedbirleri alıyor. Bizde imam hatiplerin sayısının artırılması için gerekli gayreti gösteriyoruz” ifadelerini kullandı.

KAYNAK : Yenişafak

BU KONUYU SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA PAYLAŞ
ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZ